Go Back   Computer Forums > Welcome To Computer Forums .org > Social Lounge | Off Topic
Click Here to Login
Join Computer forums Today


Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
 
Old 09-17-2007, 07:53 PM   #11
Daemon Poster
 
connchri's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Location: Scotland, UK
Posts: 1,019
Send a message via MSN to connchri
Default Re: making CO2

Quote:
Originally Posted by Rudster816 View Post
diet coke and mentos!!!!!
Thats the best one so far, LOL!
__________________

__________________
Delta: "What's wrong Chris?? Chris: "I miss my old Cyrix"
connchri is offline   Reply With Quote
Old 09-18-2007, 05:19 AM   #12
Golden Master
 
Brookfield's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 10,056
Default Re: making CO2

Shitload is a scientific term??, you are joking I take it, ha ha ha!, OK, here's the scene; Senior Lecture speaking to a class of students, "well you take a shitload of......"
Thanks for the laugh anyway, [wipes eyes]
__________________

Brookfield is offline   Reply With Quote
Old 09-18-2007, 01:38 PM   #13
Daemon Poster
 
Captain Pooka's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,108
Default Re: making CO2

lol, and your first theory would have worked... you just needed lots of pressure.. which would have taken, LOL, shitloads hahahaha
Captain Pooka is offline   Reply With Quote
Old 09-18-2007, 02:06 PM   #14
muz
Golden Master
 
muz's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 6,928
Default Re: making CO2

Quote:
Originally Posted by Ronco Rox View Post
muz i'm liking the idea you gave me. hmmm, all need to do is prove that the gas being pumped into the inverted test tube is CO2 but i an always prove that through a written chemical reaction.
ANother way to proove its co2 is to put a lighted splint in there and it should go out instantly as there is no oxygen
Or pump it through some limewater and the limewater goes cloudy at the presence of co2
__________________
Desktop-AMD Athlon 64 X2 6000+-2GB Elixer DDR2 800 250gb+500gb+500gb+120gb
Laptop-Apple Macbook Pro 13" Intel core i5(2.3ghz) 4gb Ram 320gb hard drive
muz is offline   Reply With Quote
Old 09-18-2007, 02:08 PM   #15
In Runtime
 
AllThingsSacred's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 302
Default Re: making CO2

GCSE Science FTW.

My cousin grew up in Scotland and did the Scottish Standard Grades the year they started (it must have been 1986), it seems that the whole CO2 thing is standard everywhere.
__________________
Patrick Moore
Born London, Live London, Die London
As a Londoner, I exercise my God given Right to do as I please
AllThingsSacred is offline   Reply With Quote
Old 09-18-2007, 02:09 PM   #16
muz
Golden Master
 
muz's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 6,928
Default Re: making CO2

Quote:
Originally Posted by AllThingsSacred View Post
GCSE Science FTW.

My cousin grew up in Scotland and did the Scottish Standard Grades the year they started (it must have been 1986), it seems that the whole CO2 thing is standard everywhere.
yeah lol
we actually did the hcl marble chip one for coursework
__________________
Desktop-AMD Athlon 64 X2 6000+-2GB Elixer DDR2 800 250gb+500gb+500gb+120gb
Laptop-Apple Macbook Pro 13" Intel core i5(2.3ghz) 4gb Ram 320gb hard drive
muz is offline   Reply With Quote
Old 09-18-2007, 03:19 PM   #17
Fully Optimized
 
Join Date: Oct 2005
Location: 1
Posts: 2,525
Default Re: making CO2

alright well i made a seal around my cup and i got it to work but the balloon didn't fill up all the way because its one of those long balloons where its hard for human lungs to even inflate, and the seal kept breaking so that tells me that the balloon is harder to inflate then it is to break a play dough seal lol.

so i'm gonna try getting a bigger round balloon and see if that helps. also i am going to use your idea muz with the lime water i just have to tell my teacher to get me some calcium hydroxide. thanks guys
Ronco Rox is offline   Reply With Quote
Old 09-18-2007, 06:06 PM   #18
BSOD
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 6,556
Send a message via MSN to Rudster816
Default Re: making CO2

Quote:
Originally Posted by Ronco Rox View Post
alright well i made a seal around my cup and i got it to work but the balloon didn't fill up all the way because its one of those long balloons where its hard for human lungs to even inflate, and the seal kept breaking so that tells me that the balloon is harder to inflate then it is to break a play dough seal lol.

so i'm gonna try getting a bigger round balloon and see if that helps. also i am going to use your idea muz with the lime water i just have to tell my teacher to get me some calcium hydroxide. thanks guys
awww i though the diet coke and mentos was going to be done, dunno if it would make enough CO2 though
Rudster816 is offline   Reply With Quote
Old 09-18-2007, 10:49 PM   #19
Fully Optimized
 
Join Date: Oct 2005
Location: 1
Posts: 2,525
Default Re: making CO2

Quote:
Originally Posted by Rudster816 View Post
awww i though the diet coke and mentos was going to be done, dunno if it would make enough CO2 though
well how would i go about capturing the co2? the mentos creates a reaction with the soda and begins to foam by the time i get the balloon over the mouth of the bottle i'd have soda in it lol.
Ronco Rox is offline   Reply With Quote
Old 09-18-2007, 11:29 PM   #20
Daemon Poster
 
Captain Pooka's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 1,108
Default Re: making CO2

Just blow up the ballon a couple of times.. stretch it :d I like the limestone Idea though too, I must say..
__________________

Captain Pooka is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off



All times are GMT -5. The time now is 09:13 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 4
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0