Go Back   Computer Forums > Welcome To Computer Forums .org > Social Lounge | Off Topic
Click Here to Login
Join Computer forums Today


Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
 
Old 06-19-2008, 08:26 AM   #11
Fully Optimized
 
ssc456's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,279
Send a message via MSN to ssc456
Default Re: Car Stereo in computer

are you kidding me i gonna put electrrical wires in a potential 240V PSU lol

could u put he wires in there and turn the PSU on from the wall ? that way i dnt have to be near it ? or will i have to remove the wires after ?
__________________

ssc456 is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2008, 08:30 AM   #12
Fully Optimized
 
Join Date: Dec 2007
Location: England
Posts: 3,390
Default Re: Car Stereo in computer

Check this article and you'll see what I mean.

http://www.gideontech.com/content/articles/196/1




See the green lead? Short the green lead to a black lead. Thats how these PSU's turn on. It's not high voltage here. It's a simple transistor circuit inside the PSU and grounding the green lead turns on the PSU.
__________________

__________________
Lenovo ThinkPad T410 - i7 620M - 8GB RAM - Crucial M4 120GB SSD - 250GB 2nd drive - Intel HD 3000 GPU - 1440x900 - Windows 7/8
REMENIZ Computers
Remeniz is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2008, 08:31 AM   #13
Fully Optimized
 
ssc456's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,279
Send a message via MSN to ssc456
Default Re: Car Stereo in computer

ok jus thought id add some pics so far

the equipment used.


the PSU ratings ? 20a thats ok isnt it my stereo got a 10 a fuse in it so isnt that jus gonna blow ?


and the wiring.



its not working yet so ill get pics up "if" it works and "if" i dont die lol

and just out of curiosity before i jump the PSU what voltage is that green wire ?

ok lemme try that

ok PSU powered up but stereo did nothing, im gonna take a break and have some lunch be beack in bout half hour for a grand finale
ssc456 is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2008, 08:40 AM   #14
Fully Optimized
 
Join Date: Dec 2007
Location: England
Posts: 3,390
Default Re: Car Stereo in computer

Sweet. Your nearly there. The PSU is perfect and won't blow the fuse on the stereo and the wiring is cool.

The voltage on the green lead on the ATX plug is non existant. I have switched on PSU's like this all the time to test them. When the green lead is 'high' the PSU is off. When the green lead is 'low' the PSU is on.

Stop worrying. Your messing arround with the 'safe' end of the supply.

__________________
Lenovo ThinkPad T410 - i7 620M - 8GB RAM - Crucial M4 120GB SSD - 250GB 2nd drive - Intel HD 3000 GPU - 1440x900 - Windows 7/8
REMENIZ Computers
Remeniz is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2008, 08:48 AM   #15
Fully Optimized
 
ssc456's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,279
Send a message via MSN to ssc456
Default Re: Car Stereo in computer

ok dude jus finished my sausage samwhich, mmmm nice.

n e ways im missing something.

and i have 2 possibilities as to what it is,

no.1 when i connected my stereo in my actual car, it has 2 blocks 1 for power etc and the other for speakers, if i connect jus the power it doesnt work i needed the speaker 1 plugged in aswell so i might have to connect a speaker up for it to power on ?

no2. im doing something drastically wrong
ssc456 is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2008, 08:48 AM   #16
Site Team
 
root's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 8,006
Default Re: Car Stereo in computer

the green lead is 5v.

and it's soft power on.

and you wouldn't get electrocuted even if you licked it.

I just shove a half a paperclip between the green wire and anyone of the black wires that surround it. and it'll turn on.

of course you could hook up a push button switch as well.
__________________
I didn’t fight my way to the top of the food chain to be a vegetarian…
Im sick of people saying 'dont waste paper'. If trees wanted to live, they'd all carry guns.
"The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; The inherent vice of socialism is the equal sharing of miseries."
root is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2008, 08:54 AM   #17
Fully Optimized
 
ssc456's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,279
Send a message via MSN to ssc456
Default Re: Car Stereo in computer

Quote:
Originally Posted by root View Post
the green lead is 5v.

and it's soft power on.

and you wouldn't get electrocuted even if you licked it.

I just shove a half a paperclip between the green wire and anyone of the black wires that surround it. and it'll turn on.

of course you could hook up a push button switch as well.
i def will do when i make it permanent

OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG im such a noob lol,

Quote:
Originally Posted by ssc456 View Post
im guessing the cd player runs from 12V DC the same as the Yellow wire in a 4 pin molex right ?
Quote:
Originally Posted by ssc456 View Post
and the wiring.

any1 see a problem here.
ssc456 is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2008, 09:04 AM   #18
Fully Optimized
 
Join Date: Dec 2007
Location: England
Posts: 3,390
Default Re: Car Stereo in computer

You need to connect to the yellow lead on the molex for 12V

Not the red lead which is 5V

lol!

So rewire to the yellow lead at the molex and your away!

hehe!

__________________
Lenovo ThinkPad T410 - i7 620M - 8GB RAM - Crucial M4 120GB SSD - 250GB 2nd drive - Intel HD 3000 GPU - 1440x900 - Windows 7/8
REMENIZ Computers
Remeniz is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2008, 09:06 AM   #19
Fully Optimized
 
ssc456's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,279
Send a message via MSN to ssc456
Default Re: Car Stereo in computer

Quote:
Originally Posted by ssc456 View Post
ok jus thought id add some pics so far

the equipment used.


the PSU ratings ? 20a thats ok isnt it my stereo got a 10 a fuse in it so isnt that jus gonna blow ?


and the wiring.



its not working yet so ill get pics up "if" it works and "if" i dont die lol

and just out of curiosity before i jump the PSU what voltage is that green wire ?

ok lemme try that

ok PSU powered up but stereo did nothing, im gonna take a break and have some lunch be beack in bout half hour for a grand finale
ok then it works woop,

look



now to decide,

mod my case and risk damaging it, or build an mdf box and have a boom box / stereo lol.

you think i could get this thing to run off a 12V battery lol jokes,

well im happy its working now im just figuring out how to encase it
ssc456 is offline   Reply With Quote
Old 06-19-2008, 09:07 AM   #20
Bogan
 
Neodude112320's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Location: Australia
Posts: 8,471
Send a message via MSN to Neodude112320
Default Re: Car Stereo in computer

Thats what a car battery is,a Giant 12vbattery

I Would Attempt to mod your case.
__________________

__________________
Desktop:BitFenix Survivor~Gigabyte GA-P67A-UD3R~ i7 2600K @ 4hz~AMD 6870 1GB~12gb Team Elite DDR3 1333~3xWD In RAID5~W7 Ult
Laptop:Alienware M11x~ i7-2637M 1.7GHz~16GB 1333MHz DDR3~GeForce GT 540M~W7 Ult
Neodude112320 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off



All times are GMT -5. The time now is 07:09 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 4
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0