Go Back   Computer Forums > General Computing > Hardware
Click Here to Login
Join Computer forums Today


Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
 
Old 04-18-2006, 01:07 PM   #11
Golden Master
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 13,091
Default Re: Wait for a computer or not

Hehe, a Celeron D is Socket 478. I'll go on newegg and find you one.

Here:

http://www.newegg.com/Product/Produc...ubCategory=343
__________________

lhuser is offline   Reply With Quote
Old 04-18-2006, 01:11 PM   #12
Golden Master
 
joxley1990's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,846
Send a message via AIM to joxley1990 Send a message via MSN to joxley1990
Default Re: Wait for a computer or not



http://www.gepbolt.hu/termek.php?t=58727546&f=CPU

I know its not your language, or mine to be frank, but look a little down the page and thats a socket 775 lol...
__________________

joxley1990 is offline   Reply With Quote
Old 04-18-2006, 01:19 PM   #13
Golden Master
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 13,091
Default Re: Wait for a computer or not

Hmm, true, but it's one of the few. And it's a 3GHZ. 3GHZ+ Celerons are LGA775. His is a 2.6GHZ. Wait a second...that fan doesn't even go with LGA775...WTH is wrong with them?
lhuser is offline   Reply With Quote
Old 04-18-2006, 01:21 PM   #14
Golden Master
 
joxley1990's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,846
Send a message via AIM to joxley1990 Send a message via MSN to joxley1990
Default Re: Wait for a computer or not

I think it does, the fan is just really small, one of those once which are really loud and annoying, and crap.

Doesnt matter anyway, end this dispute nstepho - which socket do you use?! The specs sound like a DELL - its not a DELL is it?

Were still friends aren't we lhuser lol
joxley1990 is offline   Reply With Quote
Old 04-18-2006, 01:22 PM   #15
Golden Master
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 13,091
Default Re: Wait for a computer or not

Heck yeah we're friends. Why fighting? We didn't flame or some sort.

And TBH, I am wrong...2.6GHZ LGA775 do exist...

http://www.newegg.com/Product/Produc...ubCategory=343




OK, What CPU socket is it
lhuser is offline   Reply With Quote
Old 04-18-2006, 01:26 PM   #16
Golden Master
 
joxley1990's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,846
Send a message via AIM to joxley1990 Send a message via MSN to joxley1990
Default Re: Wait for a computer or not

Jesus, didn't know they existed. At the end of the day, celerons are crap for gaming (I really hope he does want to game, or the last 8 posts are going to make us look stupid)

He must want to game if he plans to buy a 6600GT..grrr I wish he would turn uppp!

We all learn something new every day hey...2.6Ghz LGA775 do exist!
joxley1990 is offline   Reply With Quote
Old 04-18-2006, 01:32 PM   #17
Golden Master
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 13,091
Default Re: Wait for a computer or not

Yup...I just can't believe it myself. But, this would go perfect on an old ASUS P5P800 (The old LGA775 generations)
lhuser is offline   Reply With Quote
Old 04-18-2006, 01:37 PM   #18
Golden Master
 
joxley1990's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,846
Send a message via AIM to joxley1990 Send a message via MSN to joxley1990
Default Re: Wait for a computer or not

Its funny you should say that, my mate just had to replace his because...

You know the out-bending IDE connector...yeah he snapped that off lol

Its not a bad board though, I wouldnt say no...
joxley1990 is offline   Reply With Quote
Old 04-19-2006, 02:21 AM   #19
Baseband Member
 
Scythe's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 78
Send a message via AIM to Scythe
Default Re: Wait for a computer or not

Quote:
Originally Posted by lhuser
Joxley, Celerons are S478. Very few went in the LGA775. TBH, I agree with joxley too. See, a Celeron's cache is the lowest thing you can have as well as the speed is really slower than an actual 2.6GHZ P4. And since Celerons uses FSB533, yours might support FSB800...which could get you a VERY fast P4 HT 3GHZ CPU.

As far for the video card, if you use intergrated and want to game, go for it.
i'll have to agree cuz i have a Celeron D processor which my brothers use for only internet productivity, and sometimes me and him play online games together, but when he plays wolfenstien et it turns out that the gameplay is pretty slow and its wasnt even speed that was the problem becuase i have highspeed from road runner. If i had a processor like that, i would kill myself.
Scythe is offline   Reply With Quote
Old 04-21-2006, 07:10 AM   #20
In Runtime
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 102
Default Re: Wait for a computer or not

Sorry I have been away. Sorry I don't have a price range, but I figure I'll just get a job and chip in to pay for a new one. My motherboard says it supports LGA775....
__________________

nstepho is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off



All times are GMT -5. The time now is 12:32 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 4
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0