Go Back   Computer Forums > General Computing > Hardware
Click Here to Login
Join Computer forums Today


Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
 
Old 09-15-2007, 10:01 PM   #1
In Runtime
 
tehczar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 167
Default R600 Temps?

My HD2900XT is idling at about 60-64*C is this normal?

what are normal temperatures for heavy loads
__________________

tehczar is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2007, 10:04 PM   #2
muz
Golden Master
 
muz's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 6,928
Default Re: R600 Temps?

Well GPU's can handle way over 100c so yeah that should be fine , are there any particular problems such as artidfacting or are you just generaly asking about temps cos unless there are problems then that is fine
__________________

__________________
Desktop-AMD Athlon 64 X2 6000+-2GB Elixer DDR2 800 250gb+500gb+500gb+120gb
Laptop-Apple Macbook Pro 13" Intel core i5(2.3ghz) 4gb Ram 320gb hard drive
muz is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2007, 10:07 PM   #3
In Runtime
 
tehczar's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 167
Default Re: R600 Temps?

Quote:
Originally Posted by muz View Post
Well GPU's can handle way over 100c so yeah that should be fine , are there any particular problems such as artidfacting or are you just generaly asking about temps cos unless there are problems then that is fine
No i was just wondering as I Just installed this card and got ATI Tool installed to tweak a bit and I noticed the 60*c temp.

My old X1900GT only was 38*c idle 50*c full load
tehczar is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2007, 10:15 PM   #4
muz
Golden Master
 
muz's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 6,928
Default Re: R600 Temps?

Nah it should be fine , if you are worried just get one of them pci slot fan extractors i dunno how well they work tho tbh
__________________
Desktop-AMD Athlon 64 X2 6000+-2GB Elixer DDR2 800 250gb+500gb+500gb+120gb
Laptop-Apple Macbook Pro 13" Intel core i5(2.3ghz) 4gb Ram 320gb hard drive
muz is offline   Reply With Quote
Old 09-15-2007, 10:17 PM   #5
BSOD
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 6,556
Send a message via MSN to Rudster816
Default Re: R600 Temps?

go to amd's website and find out the max temps
Rudster816 is offline   Reply With Quote
Old 09-16-2007, 06:07 AM   #6
Golden Master
 
Kage's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 13,873
Send a message via MSN to Kage
Default Re: R600 Temps?

My 8800GTS runs at 55 idle, and 69 load. I'm not worried.
Usually, within Windows, the fan speed decreases to make it quieter for working, so yeah, 60 degrees seems pretty good.

Heavy loads can be anything between 70 and 80 degrees C I'd say.

Just make sure you have sufficent cooling around it, to get the hot air out.
__________________

__________________
Abit IP35 Pro / Q6600 G0 / Zalman 9700 / 8800GTS 640mb / 4x 2GB Corsair XMS / X-FI Xtreme M / 1x 1TB / Antec 900 / Logitech Z-5500 / Samsung 20inch
Kage is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off



All times are GMT -5. The time now is 10:39 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 4
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0