Go Back   Computer Forums > General Computing > Hardware
Click Here to Login
Join Computer forums Today


Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
 
Old 04-21-2008, 09:31 AM   #11
Fully Optimized
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,276
Default Re: New PC, Final revision, plz take a look.

Quote:
Originally Posted by Zer0Cool View Post
Yes sir! pics will be done, il keep u all posted. Once everything is here u will see me here more then ever, coz I honestly dont have any idea what I'm doing lol
Haha, don't worry, I had no idea what I was doing the first time either, you'll find that it's surprisingly easy though. "Oh hey this slot looks big enough for this thing..." Kinda goes like that for the entire building process, and really the manuals that come along with the components are good enough guides.
__________________

__________________
| AMD 3800+ X2 Dual Core Processor | ASUS A8N-e nF4 Ultra | Hitachi Deskstar 250gb 3.0 gb/s | 1gb Corsair Value RAM 2x512 | eVGA geforce 6800GS | sound blaster live! 24-bit | NZXT Trinity Classic chassis | OCZ GameXStream OCZ700GXSSLI PSU |
I was there. In the networking forum for the first time, and it was because.. of 341
kchi55 is offline   Reply With Quote
Old 04-21-2008, 09:39 AM   #12
Fully Optimized
 
Zer0Cool's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,599
Default Re: New PC, Final revision, plz take a look.

Quote:
Originally Posted by kchi55 View Post
Haha, don't worry, I had no idea what I was doing the first time either, you'll find that it's surprisingly easy though. "Oh hey this slot looks big enough for this thing..." Kinda goes like that for the entire building process, and really the manuals that come along with the components are good enough guides.
Thank you for those words of confidence sir. I might have a friend drive from Philadelphia to help me out, (I’m from nyc) he build his own 1st pc not 2 long ago, but yes I am very exiting. But I’m sure not as exiting as I will be when I get my credit card bill lol!
__________________

__________________
- Asus P6T Deluxe v2 - Intel i7 920 @4Ghz 1.35v- Prolimatech HS - Cosmos S Case -
- ABS Tagan BZ Series BZ800 PSU
- ATI 5870 - G.SKILL 6GB DDR3 1600 - Razer Barracuda™ AC-1
- 120GB Crucial C300 SSD & 3X WD640AAKS HDD
- Dell 24" 2408WFP & 2407WFP-HC Monitor
Zer0Cool is offline   Reply With Quote
Old 04-21-2008, 09:52 AM   #13
Daemon Poster
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 766
Default Re: New PC, Final revision, plz take a look.

Quote:
Originally Posted by Zer0Cool View Post
Thank you for those words of confidence sir. I might have a friend drive from Philadelphia to help me out, (I’m from nyc) he build his own 1st pc not 2 long ago, but yes I am very exiting. But I’m sure not as exiting as I will be when I get my credit card bill lol!
I built the PC I'm using, and installed water cooling when I was 12. It wasn't very difficult. The most difficult part is SELECTING the parts, and that...didn't go so well for me (I made some stupid decisions). But you've clearly selected great parts, and really..when it comes down to it, building a computer is like Legos. It's common sense, and almost all motherboards come with a guide, plus there are a surplus of online guides. You really won't need your friend's help...it's very easy.

Just...DON'T FORGET THE MOTHERBOARD STANDOFFS....(this is really the only place where you can go wrong and damage your computer).

BTW, I have your monitor. It's fantastic
aowen416 is offline   Reply With Quote
Old 04-21-2008, 09:56 AM   #14
Fully Optimized
 
Zer0Cool's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,599
Default Re: New PC, Final revision, plz take a look.

Ya the standoofs, I seen some threads about them on otherforums.

How do u ground a PSU? There must be a grounding cable I asume? to where do u hook it 2?
__________________

__________________
- Asus P6T Deluxe v2 - Intel i7 920 @4Ghz 1.35v- Prolimatech HS - Cosmos S Case -
- ABS Tagan BZ Series BZ800 PSU
- ATI 5870 - G.SKILL 6GB DDR3 1600 - Razer Barracuda™ AC-1
- 120GB Crucial C300 SSD & 3X WD640AAKS HDD
- Dell 24" 2408WFP & 2407WFP-HC Monitor
Zer0Cool is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off



All times are GMT -5. The time now is 03:51 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 4
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0