Go Back   Computer Forums > General Computing > Hardware
Click Here to Login
Join Computer forums Today


Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
 
Old 08-28-2007, 10:17 PM   #1
BSOD
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 251
Send a message via AIM to gplpark92
Default Call of Duty 4 - PC vs PS3

Call of Duty 4

will the PC version be substantially better than the PS3 (graphically)

i dont think so, because the PS3's hardware limit is very high, and itll still look damn amazing.

thats the diff between the PS3/360 and the PS2/XBOX. Halo 1 on the Xbox looked like pure shit (no shadows no filtering no AA nothing), compared to PC, cuz the XBOX wasnt designed for all that realistic shit, whereas the PS3 was Designed for it.

the screens of CoD4 and gameplay vids out are taken on the 360 i think, and they look DAMN good.

and it should be equivalent if not better, on the PS3, (The hardware is far superior to the 360)

would the PC version look a lot better? i mean, what are u gonna add? the PS3 version already has all the good shadows, high-res textures, good lighting, good sound, AA, Anisotropic, AND high resolution (1080P W00T)
__________________

gplpark92 is offline   Reply With Quote
Old 08-28-2007, 10:21 PM   #2
Golden Master
 
ArrizX's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 16,073
Send a message via MSN to ArrizX
Default Re: Call of Duty 4 - PC vs PS3

Depending on the hardware you have, it could either look like shit, or way better.

Just depends how much money you're willing to dump into it.

It will be alot of $$$ to beat the PS3.
__________________

__________________
. ()()()()
./l ,[_\_\ ],
l---L ()lllllll()-
()_) ()_)--o-)_)
ArrizX is offline   Reply With Quote
Old 08-29-2007, 01:00 AM   #3
Fully Optimized
 
esa193's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 4,210
Send a message via AIM to esa193
Default Re: Call of Duty 4 - PC vs PS3

pc version will look better tho on right hardware.....
__________________
antec 900, q6600, 4G, 500G, 160G, 9800gtx, 780i, 47in 1080ptv, 5.1 surround sound

MacArthur wrestling pwns!
esa193 is offline   Reply With Quote
Old 08-29-2007, 02:35 AM   #4
Daemon Poster
 
jo5h's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,030
Default Re: Call of Duty 4 - PC vs PS3

I agree PC > Consoles, depending on the hardware of course
__________________
AMD 64 X2 Dual Core 3800+
Asus M2N-SLI Deluxe
Corsair CM2 X 512 x 2 A-6400
Nvidia 7600 GS 256 MB PCI-E 16x
jo5h is offline   Reply With Quote
Old 08-29-2007, 04:11 AM   #5
Daemon Poster
 
Anubis1980's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,308
Send a message via MSN to Anubis1980 Send a message via Yahoo to Anubis1980
Default Re: Call of Duty 4 - PC vs PS3

So i take it then that cod3 wont be made for the pc?
__________________
Intel C2D E6750 (1333fsb) 2.66 @3.5ghz |EVGA 680i SLI Mobo | 2GB Twin XMS ddr800 @ 875 | Leadtek 7950 GX2 Core@601 Mem@1600
500GB IBM/HITACHI Sata2 7200/16MB | 160GB 7200rpm 8mb UDMA133 Maxtor | XION 600w dual 12v 44A total SLI PSU | X-fi Xtreme Music | 22" Widescreen Acer LCD
Anubis1980 is offline   Reply With Quote
Old 08-29-2007, 05:03 AM   #6
Golden Master
 
MikeReiner's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 5,053
Send a message via AIM to MikeReiner Send a message via MSN to MikeReiner Send a message via Yahoo to MikeReiner
Default Re: Call of Duty 4 - PC vs PS3

uh... how can a console game ever look better other than the developers doing a shitty job?

PC games are typically designed to look just as great, if not better, than their console counter-parts. It all depends on the hardware in question.

Oh and btw, there are shadows on the xbox version of halo. Don't know what your smoking.

Graphically, other than video resolution, the only difference is that the textures are higher resolution
MikeReiner is offline   Reply With Quote
Old 08-29-2007, 12:41 PM   #7
BSOD
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 251
Send a message via AIM to gplpark92
Default Re: Call of Duty 4 - PC vs PS3

Quote:
Originally Posted by MikeReiner View Post
uh... how can a console game ever look better other than the developers doing a shitty job?

PC games are typically designed to look just as great, if not better, than their console counter-parts. It all depends on the hardware in question.

Oh and btw, there are shadows on the xbox version of halo. Don't know what your smoking.

Graphically, other than video resolution, the only difference is that the textures are higher resolution
calm the f*ck down

i know its gonna look better on PC, but HOW MUCH? what ARE you gonna add to it?

and, the Halo 1 shadows on XBOX arent nearly as pronounced as Halo on full settings on an overclocked XFX 7600GT
gplpark92 is offline   Reply With Quote
Old 08-29-2007, 01:02 PM   #8
Site Team
 
celegorm's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 10,713
Send a message via AIM to celegorm
Default Re: Call of Duty 4 - PC vs PS3

Quote:
Originally Posted by Anubis1980 View Post
So i take it then that cod3 wont be made for the pc?
Nope. Activision never even planed on it.

Quote:
Originally Posted by gplpark92 View Post
calm the f*ck down
You need to calm down buddy. Mike's responce was calm. don't over react.
__________________
"as a fanboy i refuse to admit it and will pull countless things out of my butt to disprove it"

Team Thelegorm! Total Kills: 21 (i iz in uor profile, editsing your sigz)
celegorm is offline   Reply With Quote
Old 08-29-2007, 01:44 PM   #9
Daemon Poster
 
jo5h's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,030
Default Re: Call of Duty 4 - PC vs PS3

call of duty 3 was not developed by infinity ward thats why it sucked, cod4 on the other hand is and it looks amazing, it also seems they do every other or both, vcod-pc, big red one-xbox, cod2 pc/xbox, cod3- xbox/ps2? and now cod4 pc/xbox360
__________________
AMD 64 X2 Dual Core 3800+
Asus M2N-SLI Deluxe
Corsair CM2 X 512 x 2 A-6400
Nvidia 7600 GS 256 MB PCI-E 16x
jo5h is offline   Reply With Quote
Old 08-29-2007, 02:42 PM   #10
Fully Optimized
 
esa193's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 4,210
Send a message via AIM to esa193
Default Re: Call of Duty 4 - PC vs PS3

it depends on how its developed
for instance bioshock in dx10 full settings looks so much better then the 360
but then theres games like lost planet that look the same....
__________________

__________________
antec 900, q6600, 4G, 500G, 160G, 9800gtx, 780i, 47in 1080ptv, 5.1 surround sound

MacArthur wrestling pwns!
esa193 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off



All times are GMT -5. The time now is 03:40 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 4
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0