Go Back   Computer Forums > General Computing > Gallery
Click Here to Login
Join Computer forums Today


Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
 
Old 08-11-2006, 02:33 AM   #1511
Golden Master
 
MikeReiner's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 5,053
Send a message via AIM to MikeReiner Send a message via MSN to MikeReiner Send a message via Yahoo to MikeReiner
Default Re: Gallery: Graphics Cards

OMG ONOS


I have noooo idea what we are talking about.. but on another note..


^^^
Best damn $150 of my life.

man.. just look how much smaller it is than an x1800gto..

I want to replace my fan on that thing someday... so noisey...
__________________

MikeReiner is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2006, 03:05 AM   #1512
Golden Master
 
alvino's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 19,967
Send a message via AIM to alvino
Default Re: Gallery: Graphics Cards

Quote:
Originally Posted by X1337


I'l post some pictures when I install tomorrow.. @ 8AM.. Its 7:04PM right now
Is that the ThermalRight V-1 you were talking about?
__________________

alvino is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2006, 03:06 AM   #1513
Golden Master
 
alvino's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 19,967
Send a message via AIM to alvino
Default Re: Gallery: Graphics Cards

Quote:
Originally Posted by MikeReiner
OMG ONOS


I have noooo idea what we are talking about.. but on another note..


^^^
Best damn $150 of my life.

man.. just look how much smaller it is than an x1800gto..

I want to replace my fan on that thing someday... so noisey...
Yeah, well the 7600 GT hardly uses any power, which is why you see only a few capacitors on the PCB. The X1800 GTO on the other hand, uses a lot of power, so there's more capacitors which take up more space.
alvino is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2006, 03:19 AM   #1514
Golden Master
 
MikeReiner's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 5,053
Send a message via AIM to MikeReiner Send a message via MSN to MikeReiner Send a message via Yahoo to MikeReiner
Default Re: Gallery: Graphics Cards

Quote:
Originally Posted by alvino
Yeah, well the 7600 GT hardly uses any power, which is why you see only a few capacitors on the PCB. The X1800 GTO on the other hand, uses a lot of power, so there's more capacitors which take up more space.
Yeah I know, it makes sense.. Isn't that x1800gto about as fast as the 7600GT? if so wouldn't that make it kinda.. ineffecient?
MikeReiner is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2006, 06:34 AM   #1515
Fully Optimized
 
MooseMan's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: United States
Posts: 2,627
Send a message via AIM to MooseMan
Default Re: Gallery: Graphics Cards

Quote:
Originally Posted by MikeReiner
Yeah I know, it makes sense.. Isn't that x1800gto about as fast as the 7600GT? if so wouldn't that make it kinda.. ineffecient?
if u ask me....yup!

i wouldn't be suprised if the 7600GT beat the X1800GTO quite purely and simply. although i don't kno, i'm just guessing
__________________
.::The top folder on the CF F@H team::.
http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/...&teamnum=42655
MooseMan is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2006, 12:48 PM   #1516
Fully Optimized
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,008
Send a message via AIM to X1337 Send a message via MSN to X1337
Default Re: Gallery: Graphics Cards



yep my new cooler
X1337 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2006, 01:08 PM   #1517
Fully Optimized
 
ownage's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,404
Default Re: Gallery: Graphics Cards

Styrin cooler? Its pretty good.
ownage is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2006, 01:13 PM   #1518
Golden Master
 
alvino's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 19,967
Send a message via AIM to alvino
Default Re: Gallery: Graphics Cards

Quote:
Originally Posted by MikeReiner
Yeah I know, it makes sense.. Isn't that x1800gto about as fast as the 7600GT? if so wouldn't that make it kinda.. ineffecient?
The R520 core uses a lot of power and produces a lot of heat. Mainly because of it's 300+ million transistors. Why? Because of ATI's ingenious Ring Bus Memory Controller.
alvino is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2006, 01:29 PM   #1519
Fully Optimized
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 2,008
Send a message via AIM to X1337 Send a message via MSN to X1337
Default Re: Gallery: Graphics Cards

Quote:
Originally Posted by ownage
Styrin cooler? Its pretty good.
Yea, I made a thread on it

http://www.computerforums.org/showthread.php?t=42704

its cool really good
X1337 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2006, 04:46 PM   #1520
Golden Master
 
MikeReiner's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 5,053
Send a message via AIM to MikeReiner Send a message via MSN to MikeReiner Send a message via Yahoo to MikeReiner
Default Re: Gallery: Graphics Cards

Quote:
Originally Posted by alvino
The R520 core uses a lot of power and produces a lot of heat. Mainly because of it's 300+ million transistors. Why? Because of ATI's ingenious Ring Bus Memory Controller.
I suppose that makes sense.. sorta.. more transistors doing thier thing the more heat it makes.. i recall someone once tellming that transisters are just a bunch of switches flipping on and off and ludacris speeds, causing friction, which causes heat..
__________________

MikeReiner is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are Off



All times are GMT -5. The time now is 01:49 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 4
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0